DUIT TABUNG

Kedai Saya

belina cosmetic,sabun belina,sabun belina,pencerahkan kulit,masalah jerawat,jeragat,whitehead,blackhead,kulit kusam,panau,ruam pada bayi,sunburn,testi belina,jerawat batu,jerawat di badan,parut,mengelupas,kulit kering,pencuci muka,toner

Friday, August 31, 2007

Sekadar Renungan Jumaat


kelebihan orang yang sering berzikir kepada Allah:

a. mendapat keredhaan allah dan memperolehi ketenangan pada hati serta dapat merasakan kelazatan di dalam jiwa.

b. menimbulkan kejernihan, kemanisan pada hati dan wajah.

c. mendapat kasih sayang, kecintaan serta keampunan dari allah serta dimurahkan rezeki.

d. dapat merasakan betapa besar, agung, hebat dan berkuasanya kerajaan allah.

e. segera mendapat pembelaan dari allah apabila seseorang itu berada dalam kesusahan dan kedukaan.

f. mendapat kehormatan dan doa dari sekalian malaikat.

g. memperolehi pohon tamar di dalam syurga kelak, semakin banyak dia berzikir maka semakin banyaklah pohon tamar itu untuknya.

h. mendapat nur dari allah dalam kehidupan di dunia ini, di alam barzakh dan titisan sirat nanti.

i. dapat membina rumah dan juga istana di dalam syurga. apabila kita berhenti berzikir maka berhentilah pembinaannya di syurga.

j. menjadi pendinding dan perisai dari neraka jahanam.


Hari ni genap seminggu Arwah Atok pergi buat selamanya. Masih terasa sayu..Terkilan tetap ada..tapi Allah s.w.t lebih menyayanginya. Iringan Al- Fatihan & Surah Yassin daripada anak-anak & cucu-cucu. Semoga kita tidak pernah lupa untuk sedekah untuk mereka-mereka yang telah pergi buat selamanya.

Kekadang terfikir juga kenapa orang tidak faham perasaan kita apabila kita bersedih? Kenapa kita mesti menjaga perasaan orang? Sedangkan orang tidak pernah faham & menjaga hati & perasaan kita? Renungkanlah. Kenapa kita mesti beralah untuk orang lain...orang lain tidak pernah nak beralah untuk kita? Kenapa? Dimana letaknya hati & perasaan mereka?

Langit tidak sentiasa cerah..Begitulah dengan diri kita juga. Adakala kita gembira...adakala kita bersedih. Tidak semua perasaan dapat diluahkan dengan begitu mudah!! kita ada "MARUAH"...hidup kita ...kita menentukan, bukannya diperkotak-katikkan sesuka hati. Kita mesti ada pendirian yang perlu dipertahankan. Jangan biarkan mereka memperbodoh-bodohkan kita. RENUNGKANLAH!!

0 comments:

Post a Comment

Belinashop

belina cosmetic,sabun belina,sabun belina,pencerahkan kulit,masalah jerawat,jeragat,whitehead,blackhead,kulit kusam,panau,ruam pada bayi,sunburn,testi belina,jerawat batu,jerawat di badan,parut,mengelupas,kulit kering,pencuci muka,toner
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DUIT TABUNG

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India